Witajcie Kochani!
Jak minął Wam weekend? Mam nadzieję, że choć trochę odpoczęliście i macie dużo siły na ten tydzień :). Zacznijmy zatem!
Dzisiaj poćwiczysz czytanie, poznasz nazwy części roślin, a potem pokażę Ci prostą i ładną pracę plastyczną.
Otwórz proszę podręcznik na stronie 44. Przyjrzyj się ilustracji, a następnie przeczytaj tekst "Różnobarwna działka".
-Jakie zwierzęta widzi chłopiec leżący na łące?
-Jak się czuje w stosunku do obserwowanych zwierząt, dlaczego?- napisz w komentarzu pod postem :)
-Co robią mrówka, biedronka i dżdżownica?
Przybory, które warto zabrać ze sobą na łąkę, aby obserwować jej mieszkańców:
Źródło- Poradnik nauczyciela cz. 5 kl. I WSiP
Posłuchaj wiersza na stronie 45, w podręczniku Małgorzaty Strzałkowskiej "Ogród kwiatowy pana van Gogha", a następnie odpowiedz głośno na pytania.
-Jakie rośliny dominują w tym ogrodzie?
-Czy podoba Wam się ten ogród? Dlaczego?
-Co czujesz, gdy patrzysz na ten obraz?
Przejdźmy zatem do kart polonistycznych na stronie 42-43. Proszę, wykonaj zadanie 2 i podziel wyrazy na: sylaby, głoski i litery. Teraz bardzo proszę, abyś przyjrzał/przyjrzała się krzyżówce w zadaniu 3 na str. 43.
Masz jeszcze siłę by poznać nazwy części rośliny? Na pewno masz.
Roślina składa się tak jak drzewo z pewnych elementów. Przyjrzyj się proszę poniższemu obrazkowi i wykonaj zadanie 1 na stronie 42.
Kończąc dzisiejsze ćwiczenia dokończ po śladzie tulipany na stronie 43, w zadaniu 4.
Przejdźmy do pracy plastycznej! Tematem przewodnim jest łąka, dlatego też dzisiaj zrobimy dmuchawce. Przygotuj: białą kartkę, czarny mazak i ulubione kolory farb. Narysuj na białej kartce dmuchawce. Ja narysowałam jeden, ale Ty możesz namalować ich więcej. Następnie maczając dokończ palcami dmuchawce. (Jeśli chcesz namaluj farbami wcześniej ładne tło :)).
Jak minął Wam weekend? Mam nadzieję, że choć trochę odpoczęliście i macie dużo siły na ten tydzień :). Zacznijmy zatem!
Dzisiaj poćwiczysz czytanie, poznasz nazwy części roślin, a potem pokażę Ci prostą i ładną pracę plastyczną.
Otwórz proszę podręcznik na stronie 44. Przyjrzyj się ilustracji, a następnie przeczytaj tekst "Różnobarwna działka".
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Proszę odpowiedz głośno na pytania:-Jakie zwierzęta widzi chłopiec leżący na łące?
-Jak się czuje w stosunku do obserwowanych zwierząt, dlaczego?- napisz w komentarzu pod postem :)
-Co robią mrówka, biedronka i dżdżownica?
Przybory, które warto zabrać ze sobą na łąkę, aby obserwować jej mieszkańców:
lornetka
lupa
hmmm.... może aparat fotograficzny i siatka, na motyle? Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły, napiszcie w komentarzu pod postem :)
Teraz możemy przyjrzeć się obrazowi Vincenta van Gogha "Ogród kwiatowy"
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
"Vincent van Gogh- holenderski malarz żyjący w latach 1853-1890, zyska sławę dopiero po śmierci. Za życia był mało cenionym artystą. Dziś jest uważany za jednego z największych malarzy w historii. Stworzył ponad dwa tysiące dzieł w tym: obrazy akwarele, rysunki. Jego liczne autoportrety pejzaże, portrety i martwe natury należą do najbardziej znanych i najdroższych dzieł sztuki na świecie."Źródło- Poradnik nauczyciela cz. 5 kl. I WSiP
Posłuchaj wiersza na stronie 45, w podręczniku Małgorzaty Strzałkowskiej "Ogród kwiatowy pana van Gogha", a następnie odpowiedz głośno na pytania.
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Teraz odpowiedz głośno na pytania:-Jakie rośliny dominują w tym ogrodzie?
-Czy podoba Wam się ten ogród? Dlaczego?
-Co czujesz, gdy patrzysz na ten obraz?
Przejdźmy zatem do kart polonistycznych na stronie 42-43. Proszę, wykonaj zadanie 2 i podziel wyrazy na: sylaby, głoski i litery. Teraz bardzo proszę, abyś przyjrzał/przyjrzała się krzyżówce w zadaniu 3 na str. 43.
Masz jeszcze siłę by poznać nazwy części rośliny? Na pewno masz.
Roślina składa się tak jak drzewo z pewnych elementów. Przyjrzyj się proszę poniższemu obrazkowi i wykonaj zadanie 1 na stronie 42.
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Kończąc dzisiejsze ćwiczenia dokończ po śladzie tulipany na stronie 43, w zadaniu 4.
Przejdźmy do pracy plastycznej! Tematem przewodnim jest łąka, dlatego też dzisiaj zrobimy dmuchawce. Przygotuj: białą kartkę, czarny mazak i ulubione kolory farb. Narysuj na białej kartce dmuchawce. Ja narysowałam jeden, ale Ty możesz namalować ich więcej. Następnie maczając dokończ palcami dmuchawce. (Jeśli chcesz namaluj farbami wcześniej ładne tło :)).
Krok 1. Krok 2. Krok 3.
Krok 1. Krok 2. Krok 3.
(pomysł zaczerpnięty z Internetu: https://www.facebook.com/245386215666317/photos/a.455478397990430/1273608272844101/?type=3&theater)
Czekam na Wasze prace do 25 maja 2020r.
Powodzenia!
Twoja Maciejka!
Dzień dobry Pani Agatko.
OdpowiedzUsuńChłopiec w stosunku do zwierząt czuł się jak olbrzym bo zwierzęta są małe a chłopiec jest duży. Pozdrawiam Amelia wacyk.
Dokładnie, dziękuję za odpowiedź :)
UsuńDzień dobry Pani Agatko.
OdpowiedzUsuńDo lasu możemy zabrać Aparat fotograficzny żeby robić zdjęcia zwierzątom, roślinom, drzewom. I lupa do patrzenia na malutkie zwierząta. AMELIA WACYK.
:-)
UsuńPaweł: Chłopiec czuł się jak olbrzym, bo jest dużo większy od malutkich owadów i uważał, żeby im nie zrobić krzywdy. Na łąkę można zabrać aparat fotograficzny, żeby zrobić zdjęcia mieszkańcom łąki, czyli owadom i małym zwierzętom oraz roślinom.
OdpowiedzUsuńSuper, dziękuję za odpowiedź :)
UsuńDzień dobry Pani Agato Chłopiec obserwując przez lupę mrówke, biedronkę pająka i dżdżownice czuł się jak olbrzym. Do lasu można zabrać również apatar fotograficzny.
OdpowiedzUsuńDokładnie, dziękuję za odpowiedź :)
UsuńObserwując zwierzęta chłopczyk czuje się jak olbrzym, dlatego, że mieszkańcy działki są maleńcy.
OdpowiedzUsuńDokładnie dziękuję za odpowiedź :)
UsuńDo lasu możemy zabrać lupę oraz aparat fotograficzny. Pani Agato bardzo tęsknie za grupą oraz Panią.
OdpowiedzUsuńDziękuję za odpowiedź. Ja też za Wami tęsknie :) Pozdrawiam
UsuńChłopiec w stosunku do obserwowanych zwierząt czuję się jak olbrzym, ponieważ zwierzątka które obserwuje są malutkie a on jest duży.
OdpowiedzUsuńNa łąkę można też zabrać ze sobą atlas roślin i zwierząt będziemy mogli, z pomocą rodziców rozpoznać ciekawe gatunki owadów, kwiatów, ptaków.
Super! Dziękuję za odpowiedź :)
UsuńChłopiec widzi mrówkę, biedronkę , pająka ,dżdżownicę .W stosunku do zwierząt czuje się jak olbrzym , ponieważ zwierzątka są bardzo malutkie .
OdpowiedzUsuńDziękuję za odpowiedź :)
UsuńChłopiec w stosunku do zwierząt czuł się duży, ponieważ dżdżownica, mrówka, biedronka, pająk są malutkimi zwierzątkami. A do lasu można zabrać i lupę, i lornetkę. Kubuś Matczak 🙂
OdpowiedzUsuńDziękuję za odpowiedź :)
UsuńChłopiec czuł sìę jak olbrzym wśród zwierzątek na łące. Był bardzo ostrożny żeby nie zrobić im krzywdy. Na łąkę zabrałabym aparat i lupę . Aparatem można uchwycić zwierzątka na pamiątkę na zdjęciu a lupą przyjrzeć się z bliskiej odległości. ;)
OdpowiedzUsuńSuper, dziękuję za odpowiedź :)
UsuńWitam Pani Agato
OdpowiedzUsuńChłopiec czuł się większy od małych owadów będących na łące.Starał się być bardzo ostrożnym żeby nie zrobić im krzywdy. Do lasu ,na łąkę można zabrać aparat fotograficzny, którym można uwiecznić wszystko owady roślinki. A lupę bym wzięła na łąkę, aby znalesc czterolistna koniczynke, którą przynosi szczęście. Amelka Majerowska
Dokładnie tak :) Dziękuję za odpowiedź :)
UsuńChłopiec czuje się jak olbrzym ponieważ jest dużo dużo większy od zwierzątek które obserwuje. Musi uważać żeby nie zrobić im krzywdy. Do lasu zabrałbym aparat. Pozdrawiam OLEK
OdpowiedzUsuńŚwietnie! Dziękuję za odpowiedź :)
UsuńChłopiec kładąc się na trawę czuje się jak olbrzym, ponieważ zwierzątka, które obserwuje są małe a chłopiec duży.
OdpowiedzUsuńDziękuję za odpowiedź :)
UsuńChłopczyk czuję się większy od obserwowanych przez niego zwierząt .
OdpowiedzUsuńDziękuję za odpowiedź :)
UsuńChłopiec czuje się jak olbrzym dlatego, że jest dużo większy od mieszkańców łąki i boi się ich zdeptać i zepsuć im domek
OdpowiedzUsuńNa łąkę można zabrac aparat fotograficzny lupe.Chłopiec czuł się jak olbrzym obserwójąc zwierzątka Klaudia W.
OdpowiedzUsuń