Przejdź do głównej zawartości

Różnobarwna działka-18.05.2020r., poniedziałek

Witajcie Kochani!
Jak minął Wam weekend? Mam nadzieję, że choć trochę odpoczęliście i macie dużo siły na ten tydzień :). Zacznijmy zatem!
Dzisiaj poćwiczysz czytanie, poznasz nazwy części roślin, a potem pokażę Ci prostą i ładną pracę plastyczną.

Otwórz proszę podręcznik na stronie 44. Przyjrzyj się ilustracji, a następnie przeczytaj tekst "Różnobarwna działka".
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Proszę odpowiedz głośno na pytania:
-Jakie zwierzęta widzi chłopiec leżący na łące?
-Jak się czuje w stosunku do obserwowanych zwierząt, dlaczego?- napisz w komentarzu pod postem :)
-Co robią mrówka, biedronka i dżdżownica?
Przybory, które warto zabrać ze sobą na łąkę, aby obserwować jej mieszkańców:
lornetka

lupa
hmmm.... może aparat fotograficzny i siatka, na motyle? Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły, napiszcie w komentarzu pod postem :)
Teraz możemy przyjrzeć się obrazowi Vincenta van Gogha "Ogród kwiatowy"
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
"Vincent van Gogh- holenderski malarz żyjący w latach 1853-1890, zyska sławę dopiero po śmierci. Za życia był mało cenionym artystą. Dziś jest uważany za jednego z największych malarzy w historii. Stworzył ponad dwa tysiące dzieł w tym: obrazy akwarele, rysunki. Jego liczne autoportrety pejzaże, portrety i martwe natury należą do najbardziej znanych i najdroższych dzieł sztuki na świecie."
Źródło- Poradnik nauczyciela cz. 5 kl. I WSiP
Posłuchaj wiersza na stronie 45, w podręczniku Małgorzaty Strzałkowskiej "Ogród kwiatowy pana van Gogha", a następnie odpowiedz głośno na pytania.
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Teraz odpowiedz głośno na pytania:
-Jakie rośliny dominują w tym ogrodzie?
-Czy podoba Wam się ten ogród? Dlaczego?
-Co czujesz, gdy patrzysz na ten obraz?
Przejdźmy zatem do kart polonistycznych na stronie 42-43. Proszę, wykonaj zadanie 2 i podziel wyrazy na: sylaby, głoski i litery. Teraz bardzo proszę, abyś przyjrzał/przyjrzała się krzyżówce w zadaniu 3 na str. 43. 
Masz jeszcze siłę by poznać nazwy części rośliny? Na pewno masz.
Roślina składa się tak jak drzewo z pewnych elementów. Przyjrzyj się proszę poniższemu obrazkowi i wykonaj zadanie 1 na stronie 42.
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP

Kończąc dzisiejsze ćwiczenia dokończ po śladzie tulipany na stronie 43, w zadaniu 4. 
Przejdźmy do pracy plastycznej! Tematem przewodnim jest łąka, dlatego też dzisiaj zrobimy dmuchawce. Przygotuj: białą kartkę, czarny mazak i ulubione kolory farb. Narysuj na białej kartce dmuchawce. Ja narysowałam jeden, ale Ty możesz namalować ich więcej. Następnie maczając dokończ palcami dmuchawce. (Jeśli chcesz namaluj farbami wcześniej ładne tło :)).
                              Krok 1.                         Krok 2.                         Krok 3.
                         Krok 1.                                Krok 2.                    Krok 3.
Czekam na Wasze prace do 25 maja 2020r.


Powodzenia!
Twoja Maciejka!

Komentarze

  1. Dzień dobry Pani Agatko.
    Chłopiec w stosunku do zwierząt czuł się jak olbrzym bo zwierzęta są małe a chłopiec jest duży. Pozdrawiam Amelia wacyk.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Pani Agatko.
    Do lasu możemy zabrać Aparat fotograficzny żeby robić zdjęcia zwierzątom, roślinom, drzewom. I lupa do patrzenia na malutkie zwierząta. AMELIA WACYK.

    OdpowiedzUsuń
  3. Paweł: Chłopiec czuł się jak olbrzym, bo jest dużo większy od malutkich owadów i uważał, żeby im nie zrobić krzywdy. Na łąkę można zabrać aparat fotograficzny, żeby zrobić zdjęcia mieszkańcom łąki, czyli owadom i małym zwierzętom oraz roślinom.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry Pani Agato Chłopiec obserwując przez lupę mrówke, biedronkę pająka i dżdżownice czuł się jak olbrzym. Do lasu można zabrać również apatar fotograficzny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Obserwując zwierzęta chłopczyk czuje się jak olbrzym, dlatego, że mieszkańcy działki są maleńcy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Do lasu możemy zabrać lupę oraz aparat fotograficzny. Pani Agato bardzo tęsknie za grupą oraz Panią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odpowiedź. Ja też za Wami tęsknie :) Pozdrawiam

      Usuń
  7. Chłopiec w stosunku do obserwowanych zwierząt czuję się jak olbrzym, ponieważ zwierzątka które obserwuje są malutkie a on jest duży.
    Na łąkę można też zabrać ze sobą atlas roślin i zwierząt będziemy mogli, z pomocą rodziców rozpoznać ciekawe gatunki owadów, kwiatów, ptaków.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chłopiec widzi mrówkę, biedronkę , pająka ,dżdżownicę .W stosunku do zwierząt czuje się jak olbrzym , ponieważ zwierzątka są bardzo malutkie .

    OdpowiedzUsuń
  9. Chłopiec w stosunku do zwierząt czuł się duży, ponieważ dżdżownica, mrówka, biedronka, pająk są malutkimi zwierzątkami. A do lasu można zabrać i lupę, i lornetkę. Kubuś Matczak 🙂

    OdpowiedzUsuń
  10. Julia Malinowska18 maja 2020 06:31

    Chłopiec czuł sìę jak olbrzym wśród zwierzątek na łące. Był bardzo ostrożny żeby nie zrobić im krzywdy. Na łąkę zabrałabym aparat i lupę . Aparatem można uchwycić zwierzątka na pamiątkę na zdjęciu a lupą przyjrzeć się z bliskiej odległości. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam Pani Agato
    Chłopiec czuł się większy od małych owadów będących na łące.Starał się być bardzo ostrożnym żeby nie zrobić im krzywdy. Do lasu ,na łąkę można zabrać aparat fotograficzny, którym można uwiecznić wszystko owady roślinki. A lupę bym wzięła na łąkę, aby znalesc czterolistna koniczynke, którą przynosi szczęście. Amelka Majerowska

    OdpowiedzUsuń
  12. Chłopiec czuje się jak olbrzym ponieważ jest dużo dużo większy od zwierzątek które obserwuje. Musi uważać żeby nie zrobić im krzywdy. Do lasu zabrałbym aparat. Pozdrawiam OLEK

    OdpowiedzUsuń
  13. Chłopiec kładąc się na trawę czuje się jak olbrzym, ponieważ zwierzątka, które obserwuje są małe a chłopiec duży.

    OdpowiedzUsuń
  14. Chłopczyk czuję się większy od obserwowanych przez niego zwierząt .

    OdpowiedzUsuń
  15. Julia Kraszewska19 maja 2020 02:56

    Chłopiec czuje się jak olbrzym dlatego, że jest dużo większy od mieszkańców łąki i boi się ich zdeptać i zepsuć im domek

    OdpowiedzUsuń
  16. Na łąkę można zabrac aparat fotograficzny lupe.Chłopiec czuł się jak olbrzym obserwójąc zwierzątka Klaudia W.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Święto drzewa- czwartek, 16.04. 2020r.

Witajcie! Dzisiaj zaczynamy nowy dział "Graj w zielone" - wrócimy zatem na poprzednie strony. Dzisiaj posłuchasz zagadek, opiszesz budowę drzewa, przypomnisz sobie jakie znasz sposoby mierzenia długości. Następnie dokonasz kilka prostych obliczeń długości, a potem przejdziemy do poznania instrumentów dętych. Otwórz proszę podręcznik na stronie 60 i 61. Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz głośno na pytania: -Czy znasz nazwy tych drzew? -Jak nazywają się owoce tych drzew? -Opisz wygląd tych drzew. Otwórz pierwszy filmik i posłuchaj zagadek. źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP Czy już wiesz co to za drzewa? Sprawdź otwierając kolejny filmik. źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP Skoro poznałeś/ łaś już nazwy drzew wykonaj zadanie 4 w kartach polonistycznych na stronie 57 . Brawo! Świetnie Ci poszło. W takim razie, zapraszam Cię teraz do poznania budowy drzewa. Przyjrzyj się poniższemu rysunkowi: źródło:

Moje miasto- praca plastyczna.

Witajcie! Dzisiaj możecie podziwiać piękne prace plastyczne klasy 1c. Prace wykonane były metodą kolażu, a tematem jest "Moje miasto". Bardzo dziękuję za ich przesłanie :) Bardzo się cieszę, że blog ten tworzony jest nie tylko przeze mnie, ale i też przez Was samych :) Jestem z Was bardzo dumna :) Zapraszam do oglądania i podziwiania :) Kolorowy kolaż Julki K. :) Drawsko Pomorskie w oczach Amelki M. :) "Życie w Drawsku Pomorskim" w kolażu Kariny :) "Nasze miasto" w oczach Klaudii :) "Posterunek policji w Drawsku Pomorskim" naszego kolegi Kuby S. :) Praca przestrzenna Kuby Ł. :) "Jezioro Okra" w oczach Marcela :) "Park Chopina i czołgi w Drawsku Pomorskim" w oczach Olka :) "Drawsko Pomorskie" w oczach Patryka :) "Rzeka Drawa przepływająca przez Drawsko Pomorskie" w kolażu Pawła :) "Czołgi i Szkoła Podstawowa w Drawsku Pomorskim" Michaliny :)

Śpiąca królewna- czwartek 26.03.2020r.

Witam Was serdecznie! Dzisiaj posłuchamy baśni pod tytułem "Śpiąca Królewna". Dawno, dawno temu w pewnym królestwie przyszła na świat królewna... źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele", WSiP Jak inaczej mogłyby potoczyć się losy królewny ? Odpowiedź napisz w komentarzu pod postem ;) Jak piszemy pytanie? Ważnym elementem w pytaniu jest znak zapytania, który już używaliśmy na lekcjach.                                                                                                                                 ? Kto ukłuł się w palec ?                                         ↖ ZNAK ZAPYTANIA Teraz możesz już otworzyć ćwiczenia polonistyczne na stronie 44 i zrobić zadanie 1 :) Pewnie szybko Ci poszło :) w takim razie zrób zadanie 3 i 4 na stronie 45. ZADANIA DLA BYSTRZAKÓW: zachęcam do zrobienia  zadania 2 na stronie 44 (jest ono dla chętnych) Jeśli miałeś/ miałaś problem z zadaniem, napisz w komentarzu, a postaram się pomóc ;)