Przejdź do głównej zawartości

Święto drzewa- czwartek, 16.04. 2020r.

Witajcie!
Dzisiaj zaczynamy nowy dział "Graj w zielone" - wrócimy zatem na poprzednie strony. Dzisiaj posłuchasz zagadek, opiszesz budowę drzewa, przypomnisz sobie jakie znasz sposoby mierzenia długości. Następnie dokonasz kilka prostych obliczeń długości, a potem przejdziemy do poznania instrumentów dętych.

Otwórz proszę podręcznik na stronie 60 i 61. Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz głośno na pytania:
-Czy znasz nazwy tych drzew?
-Jak nazywają się owoce tych drzew?
-Opisz wygląd tych drzew.

Otwórz pierwszy filmik i posłuchaj zagadek.
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP

Czy już wiesz co to za drzewa?
Sprawdź otwierając kolejny filmik.
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Skoro poznałeś/ łaś już nazwy drzew wykonaj zadanie 4 w kartach polonistycznych na stronie 57.
Brawo! Świetnie Ci poszło. W takim razie, zapraszam Cię teraz do poznania budowy drzewa.
Przyjrzyj się poniższemu rysunkowi:
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Przejdź teraz do zadania 1 na stronie 56 w kartach polonistycznych i umieść nalepki w odpowiednich miejscach. Jestem przekonana, że zadanie to wykonałeś/ łaś prawidłowo! 
Jakie przedmioty wykonujemy z drewna?

kredki
most
             
krzesła i stół

łyżki drewniane
Teraz już możesz pokolorować w zadaniu 2, na stronie 56 te przedmioty, które wykonano z drewna.


Przejdźmy teraz, do zadań z mierzeniem.
Czym można mierzyć?
dłońmi:
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP

palcami:
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP


Pomyśl, czym jeszcze można mierzyć?
Przykładem jest linijka, której jednostką miary jest centymetr.

Zapamiętaj:
1 cm- to jednostka miary- czytaj: 1 centymetr
Zapamiętaj także jak należy mierzyć linijką:
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP

Pamiętaj:
Zawsze gdy mierzysz linijką, mierz od 0 cm.
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP

D
Do czego,zatem potrzebne jest nam mierzenie?
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Drzewa też mierzymy na przykład:

Źródło: Drzewa Naszych Lasów 19 plansz edukacyjnych, MULTICO, Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2005
Klon zwyczajny ma 30 m wysokości, a jarząb pospolity (jarzębina) mierzy 20 m wysokości.

Jestem przekonana, że teraz poradzisz sobie z zadaniem 2, w kartach matematycznych na stronie 57 :)

Zapraszam teraz do świata muzyki :)
Przypomnijmy sobie zatem jakie znamy instrumenty perkusyjne:
Źródło: Plansze demonstracyjne, SP1_LekcjeWielkiegoFormatu_InstrumentyMuzycznePerkusyjne, WSiP, ucze.pl
Teraz instrumenty strunowe:

Źródło: Plansze demonstracyjne, SP1_LekcjeWielkiegoFormatu_InstrumentyMuzycznePerkusyjne, WSiP, ucze.pl
Dzisiaj poznasz instrumenty dęte:
Źródło: Plansze demonstracyjne, SP1_LekcjeWielkiegoFormatu_InstrumentyMuzycznePerkusyjne, WSiP, ucze.pl

Pomyśl,z czego zrobione są instrumenty dęte i czym różnią się od instrumentów perkusyjnych i strunowych?
 Dzisiaj wysłuchasz trzech instrumentów dętych: trąbka, flet prosty i flet poprzeczny.
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP

Jestem pewna, że teraz możesz zrobić zadanie 4 i 6 , w kartach polonistycznych na stronie 85 :)

Jeśli masz siłę- BOHATERZE- możesz wykonać zadania dla chętnych:
-karty polonistyczne strona 57 zad. 3 i str. 85 zad.5
-karty matematyczne zad 1 str. 57

Jeśli masz jeszcze siłę, napisz w komentarzu pod postem, jak poszły Ci zadania, a także co tam u Ciebie słychać.
Czekam na Wasze komentarze,
 Wasza Maciejka!
Ps. Jeśli ktoś jest zainteresowany, zadaniami online, to poniżej znajdziecie linki z zadaniami utrwalającymi dzisiejsze zajęcia przyrodnicze:
https://learningapps.org/1140325
https://learningapps.org/1140325
https://learningapps.org/1074485
https://learningapps.org/1174047


Komentarze

  1. Pani Agatko zadania zrobione problemu nie miałam z zadaniami. Pani Agatko u mnie wszystko wporzadku trochę czytam pisze sobie bawię się z bratem układamy wieże z klocków. Jesteśmy zdrowi a pani jak się czuje i co u pani słychać? Pozdrawiam. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Karinko, że nie nudzisz się zbytnio i świetnie sobie radzisz :) Dziękuję, u mnie wszystko w porządku , piszę dla Was posty i czekam na powrót do szkoły :) Również pozdrawiam ;*

      Usuń
  2. Dzień dobry Pani Agatko.
    Zadania poszły mi szybko i bardzo dobrze.
    U mnie też wszystko ok.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Agato, ten czas spędzam na zabawie, zdania domowe idą mi szybko, sprawnie i lubię je odrabiać, pozdrawiam Bartek

    OdpowiedzUsuń
  4. Zadania były łatwe i szybko je zrobiłam 🙂u mnie wszystko dobrze jestem zdrowa,pozdrawiam panią🙂

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry Pani Agatko. Zadania zrobiłem, u mnie wszystko dobrze.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Pani Agato zadania poszło mi słabo, ale zadania zrobione.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jednak sobie poradziłaś. Prześlij mi zadania, które poszły słabo, a postaram się Ci je wytłumaczyć :) Pozdrawiam Pamelko :)

      Usuń
  7. Dzień dobry Pani Agatko. U mnie wszystko w porządku, jestem zdrowy. Zadania nawet łatwe. Pozdrawiam Panią. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry, zadania poszły mi dobrze�� U mnie tez wszystko ok, tylko trochę się nudzę. Pozdrawiam OLEK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zadania są dla Ciebie łatwe i wszystko jest ok :) Również pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Dzień dobry pani Agatko mi zadania poszły świetnie
    nie miałam problemu . Ja dzisiaj koloruje moje ulubione kolorowanki.
    Pozdrawiam . Amelia Wacyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie :) Cieszę się, że znalazłaś sobie sposób na nudę. Może jakoś pomożemy Olkowi, ponieważ on się nudzi :) Może masz dla niego radę i mu odpowiesz na blogu? Również pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Paweł; Dzień dobry, Pani Agatko. Zadania poszły mi dobrze, zrobiłem wszystkie. U mnie wszystko dobrze, dziś układam swoje nowe klocki LEGO :) A co u Pani? Pozdrawiam, Paweł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, Pawełku :) u mnie wszystko w porządku, piszę dla Was posty i czytam książki. Również pozdrawiam ;)

      Usuń
  11. Dzień dobry Pani Agato.Wszystkie zadania, które Pani zadaje robie wszystkie. Mama z rana przygotowuje mi co mam zadane i idzie do pracy a ja po śniadaniu odrabiam lekcje.Jak czegoś nie rozumiem to mama po pracy tłumaczy mi na przykładach.
    Podczas wolnego od lekcji to rysuję, bawię się w szkołę a wieczorami gramy z mamą w gry planszowe. Ulubiona nasza gra to Nogi Stonogi.
    Pozdrawiam Amelka M 😗🙂😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super Amelko, cieszę się, wykonujesz zadania i masz czas na odpoczynek :) Ja także lubię Nogi Stonogi :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Zadania mi poszły dobrze. Czuję się bardzo dobrze. W wolnym czasie dużo buduję z LEGO i bawię się z siostrą.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zadania zrobione. Nie sprawiły mi one problemu. U mnie wszystko dobrze. Tęsknię za Panią, kolegami i szkoła. Pozdrawiam. Kubuś Matczak☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również tęsknię za Wami, ale mam nadzieję, że czas nam szybko zleci i wrócimy do szkoły :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Dzień dobry Pani Agatko.
    Wszystkie zadania, które Pani nam zadaje robię na bieżąco z rodzicami jak wrócą z pracy. U mnie wszystko dobrze siedzę w domku, jestem zdrowa, a w czasie wolnym odpoczywam, bawię się i gram w różne gry. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wszystko dobrze Ci idzie. Również pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Zadania zrobiłem wszystkie bez problemu.Siedze w domu w wolnym czasie gram w piłkę nożną z bratem i oglądam bajki.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Julia Kraszewska16 kwietnia 2020 09:24

    Dzień dobry :) Zadania zrobione te dla bohaterów również. Coraz lepiej mi wychodzi czytanie i pisanie. Bardzo tęsknie za szkołą i za panią. Gram w różne gry planszowe i w karty z moją rodziną. U pani wszystko dobrze? Pozdrawiam ciepło ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, u mnie wszystko w porządku, miło mi, że pytacie :) Bardzo cieszę się, że coraz lepiej Julka Ci idzie :) Trzymam za Ciebie i Twoich kolegów i koleżanki z klasy kciuki :* Również pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Dzień dobry 😉u mnie wszystko w jak najlepszym porządku. Zdrowi jesteśmy . Lekcje odrabiam i daje radę to co nie rozumiem pomaga mi mama . A tak to czas wolny spędzam lepiąc z ciastoliny i często gramy w różne gry z rodzicami oraz malowanie . Pozdrawiam 😊😊😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Moje miasto- praca plastyczna.

Witajcie! Dzisiaj możecie podziwiać piękne prace plastyczne klasy 1c. Prace wykonane były metodą kolażu, a tematem jest "Moje miasto". Bardzo dziękuję za ich przesłanie :) Bardzo się cieszę, że blog ten tworzony jest nie tylko przeze mnie, ale i też przez Was samych :) Jestem z Was bardzo dumna :) Zapraszam do oglądania i podziwiania :) Kolorowy kolaż Julki K. :) Drawsko Pomorskie w oczach Amelki M. :) "Życie w Drawsku Pomorskim" w kolażu Kariny :) "Nasze miasto" w oczach Klaudii :) "Posterunek policji w Drawsku Pomorskim" naszego kolegi Kuby S. :) Praca przestrzenna Kuby Ł. :) "Jezioro Okra" w oczach Marcela :) "Park Chopina i czołgi w Drawsku Pomorskim" w oczach Olka :) "Drawsko Pomorskie" w oczach Patryka :) "Rzeka Drawa przepływająca przez Drawsko Pomorskie" w kolażu Pawła :) "Czołgi i Szkoła Podstawowa w Drawsku Pomorskim" Michaliny :)

Śpiąca królewna- czwartek 26.03.2020r.

Witam Was serdecznie! Dzisiaj posłuchamy baśni pod tytułem "Śpiąca Królewna". Dawno, dawno temu w pewnym królestwie przyszła na świat królewna... źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele", WSiP Jak inaczej mogłyby potoczyć się losy królewny ? Odpowiedź napisz w komentarzu pod postem ;) Jak piszemy pytanie? Ważnym elementem w pytaniu jest znak zapytania, który już używaliśmy na lekcjach.                                                                                                                                 ? Kto ukłuł się w palec ?                                         ↖ ZNAK ZAPYTANIA Teraz możesz już otworzyć ćwiczenia polonistyczne na stronie 44 i zrobić zadanie 1 :) Pewnie szybko Ci poszło :) w takim razie zrób zadanie 3 i 4 na stronie 45. ZADANIA DLA BYSTRZAKÓW: zachęcam do zrobienia  zadania 2 na stronie 44 (jest ono dla chętnych) Jeśli miałeś/ miałaś problem z zadaniem, napisz w komentarzu, a postaram się pomóc ;)