Przejdź do głównej zawartości

Mój kraj-Polska- 28.04.2020r., środa

Witajcie!
Dzisiaj nauczysz się wskazywać rzeki i miasta Polski na mapie. Opowiesz o miejscach, do których wybierają się uczniowie. Ponadto rozpoznasz i podasz nazwy zabytków Warszawy, a także przepiszesz zdanie do zeszytu.

Wiesz już, że Twój dom znajduje się w miejscowości- Drawsko Pomorskie.
Wiesz już także, że Twoje miasto znajduje się w kraju jakim jest Polska.
Jak można przedstawić Polskę?
Można ją przedstawić za pomocą mapy:
Źródło: Sp, Lekcje Wielkiego Formatu, Wędrówki po Polsce, WSiP
Na mapie znajdziemy nazwy rzek, jezior, czy nazwy miejscowości. Jeśli masz w domu atlas, czy też inne książki (może podręcznik starszego rodzeństwa z geografii) otwórz je i zobacz, jakie rodzaje map, można znaleźć. Przyjrzyj się szczególnie mapie Polski. Otwórz proszę ćwiczenia polonistyczne na stronie 17. Znajdziesz tam mapę. Bardzo proszę, abyś teraz:
-odczytał/odczytała nazwy miast
-odczytał/odczytała nazwy rzek, która z nich jest najdłuższą rzeką w Polsce?
-jak na mapie oznaczone są rzeki, jeziora i morza?
-podkreśl nazwę stolicy Polski
-jak na napie oznaczamy góry?
-jak nazywa się morze nad którym leży Polska?
-poszukaj na mapie Polski miejscowość, w której mieszkasz lub największe miasto leżące w pobliżu
Postanowiłam Ci trochę pomóc i poniżej znajdziesz kropki na mapie, które ukazują, gdzie mnie/więcej znajdujemy się ;) Uwaga! Nie jest to idealne miejsce, ponieważ, byłoby mi trudno określić dla Ciebie rzeczywiste położenie Twojego miasta :) Na mapie możesz wykonać taki sam rysunek jak ja:
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Teraz przyjrzyj się filmikowi i spróbuj samodzielnie dopasować krajobrazy do poszczególnych części Polski:

źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Sprawdź zatem, czy wykonałeś zadanie poprawnie:
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Możemy przejść dalej i otworzyć podręcznik na stronie 14 i 15. Przyjrzyj się ilustracji.
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Odpowiedz głośno mamie, tacie, babci, komu tylko chcesz:
-Opowiedz dokąd wybierają się dzieci? 
-Które z tych miejsc chciałbyś/ chciałabyś odwiedzić?- napisz w komentarzu pod postem, opisz krótko to miejsce, dlaczego akurat wybrałaś/ wybrałeś te :)
Mam nadzieję, że już wróciłaś/ wróciłeś z dalekiej podróży :) Teraz ja chciałabym Cię zabrać, wraz z Chocho do różnych miast w Polsce. Zatem popatrz:
 Chętnie opowiem Wam co nie co, ale dopiero na lekcji online, ponieważ filmik nie za bardzo chciał się nagrać tak jak trzeba :( Nie szkodzi :) Nadrobimy :) Widzieliście gdzieś Chocho? Nie wiem gdzie jest, a nie chciałabym szukać go po całej Polsce...
 Teraz już dasz radę wykonać zadanie 3 na stronie 17, a także 5. Proszę, abyś zadanie 5 wykonał/wykonała w zeszycie, tak jak pokazano poniżej:
W zadaniu 2 na stronie 16, należy wpisać odpowiednie wyrazy. Na początek przeczytaj wyrazy z ramki, potem zdania, a na końcu wpisz odpowiednio wyrazy:-)
Jestem przekonana, że dałeś/ dałaś sobie radę 😉
 Kolejne i ostatnie zadanie tego dnia, to zadanie 1. Należy przyjrzeć się zdaniom i nalepić odpowiednie naklejki. 
Zrób teraz 10 pajacyków 4 przysiady i 6 razy poskacz jak żabki :)
Na dzisiaj koniec. Dzisiaj dowiedziałeś/dowiedziałaś się, co nie co o naszym kraju i krajobrazie. Przypomniałeś/łaś sobie niektóre informacje i poćwiczyłeś/łaś czytanie i pisanie.

Myślę, że bohaterowie także potrzebują odpoczynku, więc dzisiaj nie ma zadań dla chętnych.
Miłego dnia
Twoja Maciejka!







Komentarze

  1. Chciałbym pojechać na plażę, żeby tam się wygrzać i wykąpać, a później w góry, bo nigdy nie byłem w górach latem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chciałabym jechać w góry nigdy nie widzialam gór na żywo. Często jeżdżę z rodzicami nad morze i również bym pojechała w tym roku jeżeli będzie cieplutko bo bardzo lubię pływać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie wybrałabym się na polanę. Dlatego, że bardzo lubię naturę i zwierzęta.

    OdpowiedzUsuń
  4. Często jeżdżę z rodzicami nad morze, więc bardzo chciałabym pojechać w góry, bo tam jeszcze nigdy nie byłam. Mama opowiadała mi, że tam jest pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chciałbym pojechać znowu nad morze bo lubię pływać i bawić się tym milusim piaskiem i zakopywać rodzic 😊. Czekam aż minie wirus i pojedziemy z rodzicami w góry i do wujka do Warszawy .

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry Pani Agatko. Ja bardzo chętnie wybrałabym się nad morze. bo bardzo lubię pływać.Ale jest koronawirus więc lepiej nie ryzykować. Może za rok jak będzie cieplutko.
    Pozdrawiam Pani Agatko. Życzę miłego dnia. Amelia wacyk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Amelko, lepiej poczekać w tym roku z wakacjami :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. My często jeździmy nad morze,byłam także za granicą w Norwegii tam byliśmy w górach i nad morzem północnym ale nie byłam jeszcze w naszych polskich gorach i bardzo bym chciała pojechac,w tym roku mieliśmy jechać do Czech przez nasze góry Karkonosze ale nie wiem czy pojedziemy przez to że panuje u nas wirus.
    Pozdrawiam pania, Zosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odpowiedź. Jak nie pojedziesz w tym roku, to może uda się w następnym. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Nazwy miast z mapy to Gdańsk,Poznań, Warszawa i Kraków.
    Nazwy rzek to Odra, Nysa Łużycka,Warta, Wisła,Narew,Bug i San. Najdłuższa rzeka na mapie to Wisła która wypływa z gór aż do morza bałtyckiego. rzeki na mapie oznaczone są niebieską kreską a jeziora to trochę jaśniejsze niebieskie plamy. Góry na mapie oznaczone są pomarańczowo brązowym kolorem,znajdują się na dole Polski. Morze nad którym leży Polska to morze bałtyckie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry, Pani Agatko.
    Ja chciałbym bardzo zobaczyć Tatry, nie byłem tam jeszcze, a mama i dziadkowie opowiadają mi, jak tam jest pięknie. Często z rodzicami jeździmy nad morze, nawet teraz mieliśmy jechać na majówkę, ale zrezygnowaliśmy ze względu na koronawirusa. Bardzo lubię morze i piasek na plaży.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry, ja chciałbym jechać nad morze ,ponieważ lubię pływać i mógłbym oddychać zdrowym powietrzem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałbym pojechać nad morze bo lubię pływać i lubię budować zamki z piasku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałabym jechać w góry, ponieważ nie byłam tam jeszcze a z opowieści wiem, że jest pięknie. Bardzo chętnie pospacerowałabym górskimi szlakami oraz z ogromną przyjemnością wybrał się nad Morskie Oko. Bardzo lubię też jeździć nad morze.

    OdpowiedzUsuń
  13. Julia Malinowska29 kwietnia 2020 05:51

    Bardzo chciałabym pojechać już nad morze, ponieważ lubię się kąpać, budować zamki z pisaku a najbardziej wygrzewać na słoneczku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo chciałabym pojechać w góry . Są piękne, choć byłam w wakacje tylko kilka dni ale to za mało. Nie zwiedziłam wszystkiego i niepowspinalam się jeszcze w góry. A gdy jest lato to rodzice często zabierają mnie nad morze. Tam też jest pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo chciałbym pojechać w góry i latem i zimą, ponieważ są tam piękne widoki. Kubuś Matczak
    😊

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzień dobry. Ja bardzo chciałabym pojechać w góry. Kiedyś już byłem, ale wtedy miałem 3 latka i nie wiele pamiętam. Niedługo będę miał okazję pojechać, wtedy opowiem jak było. ���� Jaś Wawrzyniak.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja chciałabym znów pojechać w góry. Bardzo lubię zwiedzanie i jedzenie z tamtego rejonu.:) mam nadzieję, że niedługo będę mogła tam pojechać. Julia Kraszewska

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo chciała bym pojechac nad morze ponieważ lubie plywac robić zamki z piasku .

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Święto drzewa- czwartek, 16.04. 2020r.

Witajcie! Dzisiaj zaczynamy nowy dział "Graj w zielone" - wrócimy zatem na poprzednie strony. Dzisiaj posłuchasz zagadek, opiszesz budowę drzewa, przypomnisz sobie jakie znasz sposoby mierzenia długości. Następnie dokonasz kilka prostych obliczeń długości, a potem przejdziemy do poznania instrumentów dętych. Otwórz proszę podręcznik na stronie 60 i 61. Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz głośno na pytania: -Czy znasz nazwy tych drzew? -Jak nazywają się owoce tych drzew? -Opisz wygląd tych drzew. Otwórz pierwszy filmik i posłuchaj zagadek. źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP Czy już wiesz co to za drzewa? Sprawdź otwierając kolejny filmik. źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP Skoro poznałeś/ łaś już nazwy drzew wykonaj zadanie 4 w kartach polonistycznych na stronie 57 . Brawo! Świetnie Ci poszło. W takim razie, zapraszam Cię teraz do poznania budowy drzewa. Przyjrzyj się poniższemu rysunkowi: źródło:

Moje miasto- praca plastyczna.

Witajcie! Dzisiaj możecie podziwiać piękne prace plastyczne klasy 1c. Prace wykonane były metodą kolażu, a tematem jest "Moje miasto". Bardzo dziękuję za ich przesłanie :) Bardzo się cieszę, że blog ten tworzony jest nie tylko przeze mnie, ale i też przez Was samych :) Jestem z Was bardzo dumna :) Zapraszam do oglądania i podziwiania :) Kolorowy kolaż Julki K. :) Drawsko Pomorskie w oczach Amelki M. :) "Życie w Drawsku Pomorskim" w kolażu Kariny :) "Nasze miasto" w oczach Klaudii :) "Posterunek policji w Drawsku Pomorskim" naszego kolegi Kuby S. :) Praca przestrzenna Kuby Ł. :) "Jezioro Okra" w oczach Marcela :) "Park Chopina i czołgi w Drawsku Pomorskim" w oczach Olka :) "Drawsko Pomorskie" w oczach Patryka :) "Rzeka Drawa przepływająca przez Drawsko Pomorskie" w kolażu Pawła :) "Czołgi i Szkoła Podstawowa w Drawsku Pomorskim" Michaliny :)

Śpiąca królewna- czwartek 26.03.2020r.

Witam Was serdecznie! Dzisiaj posłuchamy baśni pod tytułem "Śpiąca Królewna". Dawno, dawno temu w pewnym królestwie przyszła na świat królewna... źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele", WSiP Jak inaczej mogłyby potoczyć się losy królewny ? Odpowiedź napisz w komentarzu pod postem ;) Jak piszemy pytanie? Ważnym elementem w pytaniu jest znak zapytania, który już używaliśmy na lekcjach.                                                                                                                                 ? Kto ukłuł się w palec ?                                         ↖ ZNAK ZAPYTANIA Teraz możesz już otworzyć ćwiczenia polonistyczne na stronie 44 i zrobić zadanie 1 :) Pewnie szybko Ci poszło :) w takim razie zrób zadanie 3 i 4 na stronie 45. ZADANIA DLA BYSTRZAKÓW: zachęcam do zrobienia  zadania 2 na stronie 44 (jest ono dla chętnych) Jeśli miałeś/ miałaś problem z zadaniem, napisz w komentarzu, a postaram się pomóc ;)