Przejdź do głównej zawartości

Jesteśmy Europejczykami- 30.04.2020r., czwartek

Witajcie!
Jest to ostatni post w tym tygodniu. Jestem przekonana, że wiecie jaki dzień obchodzimy 1 maja, dlatego też nie będę tutaj pisać 😤. Przejdę zatem dalej. Dzisiaj posłuchasz tekstu G. Kasdepkego pod tytułem "Moje podwórko, mój wszechświat!". Odczytasz hasła z rozsypanki sylabowej i poćwiczysz pisanie.Następnie usłyszysz list od Henia, a następnie przejdziemy do obliczeń kalendarzowych.

Otwórz proszę podręcznik na stronie 16 i 17. Przyjrzyj się ilustracji i posłuchaj nagrania. W trakcie słuchania, proszę abyś śledził/śledziła tekst wzrokiem 😶
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Odpowiedz teraz głośno na pytania mamie, tacie, starszemu bratu lub siostrze, dziadkom:
-Jak nazywają się bohaterowie opowiadania?
-Kogo Bodzio i Pulpet zauważyli pomiędzy trzepakiem, a śmietnikiem?
-O co spierali się chłopcy?
-Do kogo zdaniem chłopców należy podwórko, miasto, kraj, Europa, planeta i wszechświat?
-Kto miał rację? Bodzio, Pulpet czy kosmita?
Kosmita jednak miał rację mówiąc, że wszechświat jest każdego z nas. Tak samo miasto, w którym mieszkasz jest Twoje, tak i Twoich kolegów i koleżanek, którzy z Tobą w nim mieszkają. Dzisiaj przejdziemy do Europy. Jak już wiesz Europa to kontynent, na którym leży Polska. Poniżej znajdziesz mapę Europy.
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Każda mapa ma umieszczoną w rogu legendę. Legenda mówi nam o tym, co oznaczają poszczególne kolory i symbole na mapie. Przyjrzyj się jej. Widzisz Polskę? Bardzo proszę pokoloruj teraz obszar Polski na mapie Europy w ćwiczeniach polonistycznych (zad.1) na stronie 18 i przepisz zdanie.
Czy wiesz co to jest Unia Europejska? Posłuchaj:

Flaga Unii Europejskiej:
Hymn Unii Europejskiej- muzyka:
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Teraz wykonaj proszę zadanie 2 na stronie 18 i nalep brakujące części flagi UE. Jestem przekonana, że zadanie 2 poszło Ci jak bułka z masłem😋 dlatego otwórz proszę podręcznik na stronie 18-19 i posłuchaj listu od Henia. Bardzo proszę, abyś śledził/śledziła tekst podczas czytania.
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Czas na pytania, odpowiedz na nie głośno, rodzeństwu, mamie, tacie, komu tylko chcesz:
-Do kogo należał pies, którego Henio spotkał na podwórku?
-Co Consuela miała w kieszeni?
-Dlaczego Consuela nie mówiła po polsku?
-Jak myślisz, jak czuła się Consuela, gdy spotkała Henia?
-Dlaczego Henio chciał nauczyć się języka hiszpańskiego?
-Jak myślisz, dlaczego Hania nie chciała się uczyć hiszpańskiego?
Proszę, abyś na poniższe pytania odpowiedział/ła, w komentarzu, pod postem:↓
-Jak myślisz co może łączyć ludzi pochodzących z innych krajów?
-Jak można bawić się z kimś, kto mówi w innym języku niż twój? 
W zadaniu 3 na stronie 19, w kartach polonistycznych, należy odczytać hasła i je napisać starannie. Natomiast w zadaniu 4 połącz imię każdego dziecka do państwa, w którym mieszka i językiem, którym się posługuje.

Przejdźmy teraz do świata matematyki. Dzisiaj będzie powtórzenie z dni tygodnia. 
→Tydzień ma 7 dni.
→W kalendarzu czerwonym kolorem oznaczamy święta i niedziele.
Otwórz proszę zadanie 1 na stronie 14, w kartach matematycznych. W zadaniu 1 należy sprawdzić daty w kalendarzu i wpisać je w kratkach. W związku z tym, aby każdy miał tak samo, bardzo proszę, aby każdy z Was rozpoczął od 6 maja-poniedziałek. Przeczytam Ci dzisiaj polecenia, ale samodzielnie wpiszesz odpowiedź dobrze?
źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP
Myślę, że w zadaniu 2 nie będzie problemu i zrobisz je w trymiga 👍- należy wpisać tylko daty na kartach z kalendarza.

Uwaga! Zadanie długoterminowe- proszę, aby zostało przesłane do kolejnego czwartku- 9 maja. Jest ono związane z edukacją informatyczną. Osoby, które będą mogły zrobić zadanie w Wordzie to proszę, aby je przesłały, natomiast osoby, które nie mają komputerów- nie martwcie się dla Was mam przygotowane zadanie na kartach pracy. Na zajęciach poznaliśmy edytor grafiki-Paint i edytor tekstu- Word. W ciągu tego tygodnia znajdziecie post, w którym przypominam to, co już poznaliśmy w edytorze tekstu. Natomiast teraz opiszę Wam narzędzie, którym należy usuwać litery, które nie są już potrzebne.
Ps. Przepraszam za jakość nagrania.
 Dzisiaj zadanie zostanie wysłane na naszą pocztę grupową- będzie to zadanie w Wordzie, osoby, które nie mają komputerów proszę o wykonanie zadania 1, które też będzie przesłane na pocztę grupową (zadanie to można wykonać na kartce i wpisać tylko klawisz, lub pierwszą literę, na którą zaczyna się klawisz, który należy otoczyć pętlą np. 1. B, 2.C itd. lub też przesłać w e-mailu lub na librusie.) W razie pytań proszę pisać na e-maila.

Pozdrawiam, miłego weekendu!
Twoja Maciejka
Jeśli twierdzisz, że zadania były łatwe i nie masz z nimi problemu, nie musisz ich mi wysyłać (z tych zadań nie będę wystawiała ocen).


Komentarze

  1. Jeżeli ktoś mowi w innym języku a my go nie rozumiem to możemy pokazać sobie to ci druga osoba chce nam przekazać. Ludzi pochodzących z innych krajow łączy szacunek, rodzina i miłość.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ludzi pochodzących z innych krajów mogą łączyć zainteresowania, pasje, podejście do życia oraz chęć zawierania nowych znajomości oraz przyjaźni.
    Bardzo dobrym sposobem porozumiewania się ze sobą jest mowa ciała czyli pokazywanie gestów, ruchy ciała, mimika.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogą lubić to samo, mieć wspólne zainteresowania, mogą znać wspólny język obcy.
    Jeśli ktoś nie zna naszego języka, to możemy podczas zabawy pokazywać, co się robi, posługiwać się ciałem do mówienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ludzi pochodzących z innych krajów może łączyć to, że lubią te same zabawy, gry, klocki. Może łączyć ich radość z zabawy i miłość do bliskich. Aby bawić się z kimś, kto mówi w innym języku, można pokazywać co się robi, albo bawić się w to, co znają wszyscy np. grać w piłkę, bawić się w chowanego. Paweł

    OdpowiedzUsuń
  5. Ludzi którzy są z innych krajów łączy to ze są ludźmi.
    Można się bawić z kimś kto mówi w innym języku i nawzajem się uczyć
    zabaw.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ludzi pochodzących z innych krai może łączyć np. wspólna pasja,zainteresowania, chęć zaprzyjaźnienia się,ciekawość na przykład jaka jest kultura i obyczaje w innym kraju. do zabawy z kimś kto nie mówi w naszym języku wystarczy porozumiewanie się gestami i na pewno każdy zrozumie o co chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ludzi pochodzących z innych krajów może łączyć chęć poznania się, kultury, obyczajów. A porozumiewać można się poprzez gesty. Kubuś Matczak 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry Pani Agato.
    Ludzi pochodzących z innych krajów może łączyć chęć pomocy drugiej osobie.
    Zabawa dzieci, którzy nie mówią w tym samym języku jest pewnie śmieszna bo nawzajem się nie rozumieją, ale przy wykonywaniu różnych gestów, rysunków jest łatwiej im nawiązać wspólny kontakt.
    Życzę udanego weekendu. Amelka Majerowska

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeżeli ktoś jest z innego kraju można porozumiewać się z nim przez gesty. Z tymi ludźmi łączy nas np. kontynent lub czasami wygląd. Janek Wawrzyniak ��

    OdpowiedzUsuń
  10. Julia Kraszewska1 maja 2020 06:24

    Ludzi moga łączyć wspólne zainteresowania oraz pasje. Zabawy mogą być różne. Można razem tańczyć lub pokazując różne przedmioty nauczyć sie nawzajem ich nazw w innym języku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeżeli spotkamy kogoś z innego kraju możemy posługiwać się gestami aby się porozumieć. Ludzi z innych krajów mogą łączyć wspólne pasje i zainteresowania. Olek

    OdpowiedzUsuń
  12. Julia Malinowska3 maja 2020 08:29

    Wszystkich ludzi mogą łączyć takie same zainteresowania, jedzenie, kultura, obyczaje, gry,zabawy, sport oraz miłość i przyjaźn dla bliskich nam osób. Aby się porozumieć w innych językach, mogą nam pomóc gesty oraz rysunki. Wspólne uczenie się języków przez osoby z różnych krajów może dać nam dużo fajnej zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ludzi z różnych krajów mogą łączyć. Zainteresowania, obyczaje, kultura, jedzenie.
    Z dziećmi z innych krajów można bawić się za pomocą gestuw i rysunku. AMELIA WACYK

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeżeli ktoś jest z innego kraju możemy się dogadać pokazując, rysując a teraz są metody tłumacze języków w telefonach . Ale najlepsze są zabawy bo jest weselnej i rysowanie o co nam chodzi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dzień dziecka-01.06.2020r. (poniedziałek)

W tym szczególnym dla Was dniu, chciałabym Wam życzyć  zdrowia, spełnienia marzeń, dużo dużo radości i wspaniałych kolegów i koleżanek! Jestem z Was dumna i dziękuję za trud jaki wkładacie w zdalną edukację! Pamiętajcie, że jesteście najlepsi, a ja cieszę się, że jestem Waszym wychowawcą! Nie zmieniajcie się!😘😘😘 W ramach dnia dziecka zapraszam Was, do obejrzenia filmiku, który został nagrany przeze mnie, panią Agnieszkę i panią Dorotę! Filmik ten jest przeznaczony dla Was, dlatego prosimy o nieudostępnianie go nikomu. Prosimy także o wyrozumiałość, ponieważ filmik tworzony był na odległość, a my jesteśmy tylko amatorkami 😁. Mam nadzieję, że będzie Wam się podobał. Bardzo proszę także o nie usuwanie go, dajcie szansę innym go obejrzeć 😁.  Znajdziecie go na naszej poczcie grupowej. Jest tam umieszczony link, w który należy kliknąć, życzę miłego oglądania 👀. Napiszcie w komentarzach, czy spodobał Wam się film i jakie macie wrażenia po jego obejrzeniu. Wasza Maciejka...

Moje miasto- praca plastyczna.

Witajcie! Dzisiaj możecie podziwiać piękne prace plastyczne klasy 1c. Prace wykonane były metodą kolażu, a tematem jest "Moje miasto". Bardzo dziękuję za ich przesłanie :) Bardzo się cieszę, że blog ten tworzony jest nie tylko przeze mnie, ale i też przez Was samych :) Jestem z Was bardzo dumna :) Zapraszam do oglądania i podziwiania :) Kolorowy kolaż Julki K. :) Drawsko Pomorskie w oczach Amelki M. :) "Życie w Drawsku Pomorskim" w kolażu Kariny :) "Nasze miasto" w oczach Klaudii :) "Posterunek policji w Drawsku Pomorskim" naszego kolegi Kuby S. :) Praca przestrzenna Kuby Ł. :) "Jezioro Okra" w oczach Marcela :) "Park Chopina i czołgi w Drawsku Pomorskim" w oczach Olka :) "Drawsko Pomorskie" w oczach Patryka :) "Rzeka Drawa przepływająca przez Drawsko Pomorskie" w kolażu Pawła :) "Czołgi i Szkoła Podstawowa w Drawsku Pomorskim" Michaliny :) ...

Różnobarwna działka-18.05.2020r., poniedziałek

Witajcie Kochani! Jak minął Wam weekend? Mam nadzieję, że choć trochę odpoczęliście i macie dużo siły na ten tydzień :). Zacznijmy zatem! Dzisiaj poćwiczysz czytanie, poznasz nazwy części roślin, a potem pokażę Ci prostą i ładną pracę plastyczną. Otwórz proszę podręcznik na stronie 44. Przyjrzyj się ilustracji, a następnie przeczytaj tekst "Różnobarwna działka". źródło: Multibook, "Nowi Tropiciele Klasa 1", WSiP Proszę odpowiedz głośno na pytania: -Jakie zwierzęta widzi chłopiec leżący na łące? -Jak się czuje w stosunku do obserwowanych zwierząt, dlaczego?- napisz w komentarzu pod postem :) -Co robią mrówka, biedronka i dżdżownica? Przybory, które warto zabrać ze sobą na łąkę, aby obserwować jej mieszkańców: Źródło:  https://pixabay.com/pl/photos/lornetka-stary-antyczny-sprz%C4%99t-354623/ lornetka Źródło:  https://pixabay.com/pl/photos/powi%C4%99kszanie-szk%C5%82o-detektyw-2681173/ lupa hmmm.... może aparat fotograficzny i siatka, na mo...